Sunday, August 9, 2015

Wheels of fortune


På fredag hadde jeg en herlig arbeidsdag. Jeg er så heldig som kan si det! Først to timer med klinikk i Chelstone, hvor jeg blant annet møtte ei lita jente på 8 mnd som hadde hatt hjernehinnebetennelse og har utviklet en CP som følge av dette. Herlig lita jente med masse ressurser, så henne blir det fart i :)

Så bar det til instituttet hvor jeg tok i mot en herlig kar som er 1 år og 3 mnd og har ryggmargsbrokk. Han er hjemmehørende på Bauleni klinikk, men jeg valgte å se ham på instituttet for å kunne tilpasse rullestolen til ham i ro og fred. Han fikk prøve sin nye micro rullestol, og grep umiddelbart etter hjula. Han skjønte ikke helt at han måtte slippe for at det skulle gå framover, men rugget fram og tilbake og svingte litt rundt. Han kommer til å være som en rakett i løpet av kort tid. Når vi tok ham ut for å tilpasse belter o.l. strakte han seg etter stolen og ville tilbake. Veldig fornøyde foreldre og terapeut. Tusen takk til alle som har bidratt til at han får muligheten til å kjøre selv!



 Neste mann på programmet var en ung mann på 16 med CP. Han er en herlig type med et fantastisk smil, og da jeg fortalte at jeg hadde en overraskelse til ham så ble han utrolig glad. Denne rullestolen har ventet på en eier siden i fjor, og nå vil den komme til veldig god nytte. 




Et par klienter til med godt humør denne dagen, og jeg kom hjem med et stort smil :) For en herlig inngang til helga!

1 comment: