Wednesday, September 26, 2012

Dette og hint



Nå er jeg akkurat tilbake etter et lite besøk på en av CBIA-klinikkene. Det var utrolig koselig å se igjen alle kolleger, frivillige, foreldre og barn! Kjenner at jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Jeg fikk høre at mange foreldre ute i compoundene spør etter meg og lurer på om jeg ikke snart er tilbake. Det er jo hyggelig å vite at de setter pris på den jobben jeg gjør :) Så nå får vi bare håpe papirmølla ikke tar alt for lang tid, spesielt siden Violet som er eneste omreisende fysioterapeut på CBIA straks går ut i fødselspermisjon. Den varer imidlertid bare i 3 mnd, men siden arbeidsgiver må betale lønna hennes i denne perioden har de ikke råd til å ta inn noen vikar. Det er et stykke igjen til de rettighetene og godene norske arbeidstakere og arbeidsgivere er vant til......

For to helger siden kom Siv-Hege, min kollega fra tiden i Livingstone, på besøk til Lusaka. Veldig koselig å treffes igjen! Hun har vært i Livingstone i forbindelse med innsamling av data til masteroppgaven sin, men tok nå turen nordover for å hjelpe til med å forsvare Norges ære under Nordic Sports Day. 



Vi norske var passe kjepphøye og store i kjeften før det hele begynte siden vi vant i fjor, men måtte til slutt innse at Norge endte på en særdeles skuffende 3. plass - slått av både Sverige og Finland. Vi konkurrerte i volleyball, svømming, fotball, kubb, tautrekking og gummistøvelkast. Jeg vet ikke helt hva som samlet sett gikk galt i løpet av dagen, men jeg vet i hvert fall at min egen innsats på startetappen av 4 x 100 meter stafett ikke akkurat var egnet til å heve nivået. 


Rett etter at dette bildet ble tatt klarte jeg å skli i det starten gikk, slik at bena bare forsvant under meg. Jeg prøvde selvfølgelig å komme meg opp så raskt som mulig for å ikke miste for mye tid, hvorpå bena nok en gang forsvant under meg og jeg rullet over i neste bane. Den eneste grunnen til at vi ikke endte helt sist var at Finland aldri klarte å fullføre pga en skade underveis...... Det er mulig det er en grunn til at min sportslige karriere aldri helt tok av, men moro var det nå lell! Deilig mat på den danske ambassaden avsluttet dagen.

Mens jeg skriver holder jeg på å eksperimentere med litt baking i den "nye" gassovnen vår. Vi har invitert en gjeng i forbindelse med Peters bursdag i morgen, og siden jeg har tenkt å prøve meg på en foccaccia i morgen så må jeg eksperimentere med litt kakebaking i dag i fht å lære steketid osv. Må innrømme at det er en forholdsvis varm fornøyelse, men vi får håpe resultatet blir duganes :)

No comments:

Post a Comment