Saturday, February 2, 2013

Arbeidets vidunderlige verden :)



For de av dere som aldri har hatt en lang ufrivillig ferie så kan jeg fortelle at man faktisk blir ganske lei etter hvert! Derfor har det vært skikkelig stas å kunne begynne å jobbe igjen denne uka.

Mandag startet jeg med to klinikker for PLAY. Hver klinikk varer i ca to timer. Først Chelstone klinikk som jeg ikke har besøkt tidligere. Det er en ganske stor klinikk, men med et bittelite rom for fysio..... 10-12 kvadratmeter å "boltre" oss på, og ca 15 mennesker med stort og smått. Jeg har et gåstativ som jeg har lyst til å ta med dit, men da må vi nok ut og rusle i gangen mellom alle ventende pasienter. Det skal nok bli god underholdning :) Senere på dagen besøkte jeg Bauleni klinikk som jeg kjenner godt fra før. Der var det mange hyggelige gjensyn og noen nye ansikter å bli kjent med.

En av de frivillige i vårt lille rom på Chelstone klinikk

Kjekk ung mann med Downs syndrom i aktivitet
Tirsdag var jeg klar for å bli kjent med mitt nye arbeidssted: Dynamic Physical Therapy. Det er som tidligere nevnt en privat klinikk hvor det jobber tre andre fysioterapeuter. Jeg skal dele kontor/behandlingsrom med en av dem, så jeg har bare mulighet til å jobbe der fra 12.30 og utover ettermiddagen. På formiddagen kan jeg gjøre hjemmebesøk, skolebesøk etc. Første dag er alltid en overflod av informasjon, og i tillegg fikk jeg kastet meg ut i det med en pasient som dukket opp uten avtale. Det var en stund siden jeg hadde gjort skulder/rygg undersøkelse og behandling, men det gikk greit. Nå har jeg lånt med meg masse bøker og skal friske opp litt på dette og hint som jeg ikke har jobbet så mye med de siste 13 årene......

Resten av uka har gått med til besøk rundt på skoler for å markedsføre meg, behandling av en gutt med CP på klinikken, privatundervisning for en kjekk ung mann som tar avansert kroppsøving med masse anatomipensum, gymundervisning på Anglican Street Childrens Project, nyanjatimer og nok en klinikk for PLAY. Jeg har stort sett ikke vært hjemme før i fem-seks tida noen av dagene. Jammen godt jeg har en kjekk mann som har stilt med ferdig middag når jeg har vært sent hjemme :)

Dansing med ungene på ASCP
Nå er jeg spent på å se hvordan dagene mine vil bli seende ut framover. Men jeg er i gang!!!

No comments:

Post a Comment