Tuesday, June 14, 2011


Nå nærmer det seg snart avreise til Zambia! Det er utrolig hvor mye som skal ordnes når man skal pakke hele livet sitt ned i to kofferter…. På fredag hadde jeg siste arbeidsdag i Sarpsborg kommune etter 12 flotte år som barnefysioterapeut. Veldig vemodig å forlate en jobb jeg har trivdes utrolig godt i og fantastiske kolleger som jeg er kjempeglad i. Det er en bonus å kunne forlate en arbeidsplass uten at man egentlig har lyst til å slutte!

Nå venter imidlertid nye utfordringer – blant annet gjennom PLAY. Det skal bli spennende å komme ned og sette i gang arbeidet. Jeg skal også jobbe noen timer i uka som frivillig på et prosjekt for foreldreløse barn som den zambiske anglikanske kirken driver. Erfaringen fra sist er at kirken gjennom sitt frivillige arbeid ute har god oversikt over hvilke barn som har behov for fysioterapitjenester. I Zambia er det nemlig i stor grad kirkene som driver ”hjemmesykepleien”. Jeg håper derfor at det kan være en fin inngangsport for meg i fht å komme i kontakt med familier med barn med funksjonsnedsettelse. Men jeg er godt forberedt på at ting kan ta tid – This Is Africa!!!

Jeg håper at dere kan ha glede av å følge bloggen framover. Hvor mye jeg får mulighet til å jobbe ute i felten avhenger av hvor mye penger PLAY klarer å få inn. Vil du ha mange spennende innlegg i tiden som kommer så er det bare å grave litt i lommeboka så jeg kommer meg ut til de barna som trenger det J

På gjensyn!

1 comment:

  1. Jeg skal følge deg Inger! Spennende og interessant. Lykke til!

    Hilsen Inger (fra Fredrikstad Sangkor)

    ReplyDelete