Saturday, June 1, 2013

Tilbake på jobb :)


Etter et deilig avbrekk fra hverdagen har jeg hatt travle dager på jobb den siste halvannen uka. Det kommer stadig nye pasienter til instituttet, og jeg har ofte ikke vært hjemme før i 5-6 tida.

På klinikkene for PLAY skjer det stadig ting. På mandag måtte vi bryte oss inn på fysiorommet, siden nøklene til de to hengelåsene var blitt borte på mystisk vis. Men med fil og skrujern kom vi etter hvert i gang :)

Her er noen av de fine ungene jeg får jobbe med:


Angela er 9 måneder og kom til oss for første gang denne uka. Hun har hydrocephalus (vannhode) som ingen har oppdaget tidligere. Jeg henviste henne til et privat sykehus som behandler denne diagnosen uten kostnad, og fikk gitt mor noen øvelser for at hun skal komme i gang med litt aktivitet. Det skal bli spennende å følge henne framover.


Chisomo har kommet for behandling i et par måneder nå, og hun begynner å vise framgang. Nå kan hun holde hodet selv i korte perioder, noe som er et kjempeframskritt for henne.


Elijah er 1 år og 8 mnd. For fire måneder siden ble han hjerteoperert. Jeg traff ham to uker etter operasjonen, og da lå han på gulvet og kunne såvidt støtte seg på albuene i mageleie. I løpet av de månedene vi har jobbet med ham har han hatt kjempeframgang, og på fredag sparket vi fotball! Moren er et eneste stort smil :)

Etter fredagens klinikk for PLAY dro jeg til Anglican Street Childrens Project for gymtime. Denne uka var det sirkeltrening som sto på programmet for gruppa 4.-7. klasse. Disse ungene er ikke vant til å bli skikkelig slitne, så det må mye motivasjon og litt pushing til :) 

Oppvarming - sisten

Demonstrasjon av "planken"

De kule gutta gjør seg klare til spensthopp

Litt hjelp for å få til armhevinger :)

No comments:

Post a Comment